CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

lørdag 30. januar 2010

VIKTIG MELDING FRA KAREN HOS KAREN'S DOODLES!!!!!



Karen over hos Karen's Doodles har fått informasjon fra lojale følgere at hennes motiv blir delt blant venner, og levert ut som freebier.
Denne teksten er hentet fra Karen's Doodles, og oversatt til norsk!!!!!




Karen sier:

"Jeg sender denne Freebie som en påminnelse om at det IKKE er OK å dele bilder med vennene dine! Jeg har navnene, blogger og adresser til alle som enten har kjøpt et bilde eller mottatt én som freebie . Det finnes beviser på at du er registrert eier av det bildet. Når du har mottatt e-posten, følger jeg Angel Policy som tydelig sier at disse bildene er til personlig bruk og ikke skal deles med noen. Du kan skrive ut noen få kopier så du kan lage kort med dine barn eller barnebarn, det er OK. Men noe annet er ulovlig og uetisk.

Jeg er en kunstner, og dette er det jeg tjener penger på! Du stjeler penger fra meg og andre digi kunstnere, når du deler bildene. Det er også urettferdig for de mange ærlige tilhengere som MÅ kjøpe motiver fra meg. Dersom denne praksisen fortsetter, kan jeg bli tvunget til å slutte å selge mine digi stempler heller enn å risikere at de blir stjålet.

Digi stempler er et nytt konsept. Jeg tror at folk som gjør dette ikke forstår skaden de gjør mot kunstnerne ved digi deling. Jeg tror det er noe godt i alle mennesker, så kan du-hvis du enten har kjøpt et motiv av meg eller mottatt en Freebie og delt den, ring vennene dine umiddelbart og fortell dem at de enten kjøper motivet eller sletter det, før mandag. Du er ansvarlig for ditt eget motiv.

Hvis du har mottatt et "felles" bilde, kjøp det NÅ eller slette det umiddelbart. Du må gjøre dette før mandag. Folk kjøper motiv og jeg kan ikke vite forskjellen hvis du er en person som ønsker et nytt motiv, eller om du "kjøper" det delte bildet. Hvis du ikke vil kjøpe "delt" motiv, slett det og aldri bruke det igjen.
På mandag skal jeg begynne prosessen med å søke ut ulovlige motiv. Hvis du blir tatt med et, vil du ikke kunne delta i utfordringer eller kjøpe motiv fra meg i fremtiden. Er det virkelig verdt det? Jeg tror ikke det, men det er opp til deg. Også på mandag, alle dere tilhengere som fortsatt ønsker at jeg skal fortsette å tegne Bigsby og Herbert, send en email til meg kdfollowers@gmail.com når du ser et kort lagt inn med mitt motiv. Jeg skal sjekke det mot min liste over Stamp Owners å se om det er fra en registrert eier."

*****

Som sagt, denne teksten har jeg hentet fra Karen's Doodles, og oversatt til norsk.